Pragmatisch advies: Online Marketing & Leadmanagement

Project periode: 2021 // KLANT: &Olives  

Gedurende 2021 is er bij de Nederlandse touroperator Isropa succesvol een rebranding doorgevoerd naar de nieuwe merknaam: &Olives Travel. Vervolgens is er werk aan de winkel voor diverse onderdelen van de customer journey. Met een zeer pragmatische aanpak zijn er in korte tijd mooie stappen gezet.

Op basis van enkele gesprekken met de key spelers binnen het bedrijf en met een deel van het verkoopteam zijn aandachtspunten gedefinieerd. Voor de SEE, THINK, DO en CARE fase zijn er aanbevelingen gedaan, is gezamenlijk de prioriteit bepaald en zijn direct enkele verbeteringen doorgevoerd. Ook is ingezoomd bij het verkoopteam op het gebruik van het CRM en hoe de workload is georganiseerd.

Online Marketing en conversie
Op basis van interne gesprekken, algemene kennis en Google Analytics ben ik per fase gekomen tot aanbevelingen. Zoals verbeteringen voor slecht performende landingspagina's, belangrijke conversieknoppen beter zichtbaar houden, onderscheid maken tussen conversies op desktop en mobiel en de implementatie van de online personalisatie tool WiQhit. Maar ook sparren over de toegevoegde waarde van het verrijken van klantdata met het segmentatiemodel van Whize. Enkele punten zijn direct doorgevoerd, andere staan in de planning.

  Heel prettig samengewerkt met Daan en fijn om te kunnen sparren op het gebied van online marketing. Dankzij het netwerk van Digistraal en oplossingsgericht denken, hebben we samen mooie stappen gemaak.
Madelon Seignette, Commercieel product owner
Image

Leadmanagement
Bij het verkoopteam kwamen twee punten snel bovendrijven:
  • niet optimaal werkend werkproces met betrekking tot het CRM
  • het ontbreken van duidelijke workflows ten aanzien van leadmanagement
Met een pragmatische aanpak zijn enkele issues in en rondom het CRM verholpen, deels door het aanpassen van de werkwijze en deels door het gebruik van instellingen. Ten aanzien van de workflows zijn de grootste stappen gezet. Samen met de klantcontactmanager zijn we de diepte in gegaan en alle stromen van boekingen en leads uitgetekend en de follow up bepaald. Belangrijkste doel: zorgen voor optimaal rendement, ook als de vraag zo hoog is dat het team het eigenlijk niet aankan. Dan wil je een proces hebben dat doordacht is en dat de prioriteiten continu juist gesteld worden. Dat zorgt voor maximaal resultaat en voor overzicht en relatieve rust in het team.

Ook interesse in online succes?

Laten we dan vrijblijvend een kop koffie drinken. Dat is sowieso verhelderend en geeft je meteen al zicht op mogelijke verbeteringen.