Opstarten marketing en ontwikkeling website Laces

Project periode: 2021 // KLANT: Semmtech (Laces)  

Na jaren van softwareontwikkeling door Semmtech aan Laces, is het tijd om van deze SaaS oplossing een merk te gaan maken. Organisaties als Arcadis, CROW en Heijmans werken reeds met de innovatieve datamanagement software van Semmtech. De tool is zeer krachtig en vernieuwend, maar ook complex om te begrijpen. Uitdaging dus!

Semmtech is een bedrijf met consultants op het gebied van innovatief datamanagement en werkt voor klanten als Dura Vermeer, Arcadis, TenneT en Heijmans. Naast de consultancy tak wordt er door een team van eigen ontwikkelaars al meerdere jaren gewerkt aan het ontwikkelen van eigen software (Laces). De opdracht was heel breed. Hoe gaan we Laces vermarkten? Dit traject is in 3 fases uitgevoerd.

FASE 1
Gedurende fase 1 is de complexe materie teruggebracht naar een "eenvoudig" stuk. Dit document helpt om de potentie en de visie achter de software te begrijpen. (Potentiele) gebruikers kunnen nu beter bepalen wanneer en waarom het relevant is. Het document is gebaseerd op de piramide van Maslow. Voor ieder deel van de piramide gelden andere "pains" en "gains", die we ook hebben aangehouden in de uitleg op de homepage.

  Digistraal heeft ons enorm geholpen de eerste stappen te zetten in marketing van onze software. Daan werkt proactief, hands-on en komt met creatieve oplossingen. Zeker voor een scale-up is hij onmisbaar om van plan tot resultaat te komen.
Dhr. D. Oostinga, eigenaar Semmtech
Image

FASE 2
Gedurende fase 2 is in samenwerking met Digital Agency Freshheads letterlijk een gezicht gegeven aan het merk. Logo, huisstijl en website zijn ontwikkeld. Zowel in het Nederlands als in het Engels. Pagina's met uitleg, cases, productinformatie en prijzen zijn allemaal opgebouwd in het Piranha CMS. Voor het eerst is er nu een eigen website voor Laces: Laceshub.com.

FASE 3
Gedurende fase 3 is een opstart gemaakt met de marketing. Vanwege het ontbreken van awareness, een concreet product, een duidelijke klantgroep en een groot marketingbudget, is er gestart met het delen van inhoud om zo stap voor stap bij geïnteresseerden op het vizier te komen. Dit is gedaan door een showcase pagina aan te maken op Linkedin: Laces | LinkedIn. Hiermee is een basis gelegd voor het verder opschalen van de marketing. Daarnaast versterken de website en de showcasepagina de gesprekken die vanuit Semmtech worden gevoerd met geïnteresseerden.

Ook interesse in online succes?

Laten we dan vrijblijvend een kop koffie drinken. Dat is sowieso verhelderend en geeft je meteen al zicht op mogelijke verbeteringen.